Bejaarde honden maken kunst voor goed doel

Amsterdam | 8 december 2015

De ‘old dogs’ van de Oude Kwispelaar in ‘s-Hertogenbosch  hebben zich creatief uitgeleefd. Met hulp van illustrator Fabian Schulting maakten zij drie bijzondere schilderijen. Deze kleurrijke kunstwerken worden geveild. De opbrengst gaat naar de honden zelf, zodat ze de donkere dagen rondom kerst extra goed doorkomen.

Gezinnen schaffen ondoordacht een jong, schattig en wollig puppy-hondje aan maar als het beestje ouder en groter wordt, dan kan het zo zijn dat er niet meer naar wordt omgekeken en wordt er bijvoorbeeld geklaagd over vieze modderpoten door het huis. De oudere honden belanden dan in speciale opvanghuizen. Zo ook de ‘old dogs’ van de Oude Kwispelaar in ‘s-Hertogenbosch, een speciale opvang voor honden van 10 jaar of ouder. Zij hebben nu het heft in eigen poot genomen en vragen op deze originele manier aandacht voor dit probleem.

Modderpoten
Een ochtend lang mochten Spikey en zijn vrienden modderpoten maken op canvas doeken; ze hadden hier duidelijk plezier in. Hoe meer vieze poten hoe beter. Fabian Schulting heeft de modderpoten gefixeerd en er extra creativiteit aan toegevoegd. De drie schilderijen staan tot 22 december online te koop (schilderij Spikey, schilderij Ascha, schilderij Nino). Het hoogste bod geldt. De volledige opbrengst gaat naar de Oude Kwispelaar. Dit initiatief wordt ondersteund door Flexa. Odet van Winsen werkzaam bij Flexa; "Wij dragen deze oude honden een warm hart toe. Elke hond verdient een goed en liefdevol huis. Samen met de ‘old dogs’ vragen we hier aandacht voor. Aan vieze muren zal het niet liggen dat een hond het huis uit moet, daar bieden wij een oplossing voor.”

Aanschaf van een hond
Wie denkt over de aanschaf van een (jonge) hond doet er goed aan om eerst de checklist te doen. En wie zich zorgen maakt over de schone muren van het huis? Daarvoor is de  schrobbare Flexa Expert Muurverf het meest geschikt.

Fotobijschrift
De honden van De Oude Kwispelaar maken kunst met Illustrator Fabian voor een goed doel.
Highlights
Quotes

Afbeeldingen
  • High-res: klik <a target='_new'' href='http://press.lindenbarbosa.nl/press/cms/tpl/lindenbarbosa/album/667/o_Flexa-Dierenasiel01_566597370c27b.jpg'>hier</a>