Zilveren Kruis Partner in Sport van NOC*NSF

Amsterdam | 10 juni 2015

Zilveren Kruis is Partner in Sport geworden van NOC*NSF. Vanuit dit partnership richt de zorgverzekeraar zich de komende jaren op programma’s die de jeugd in beweging brengt.

Jan-Willem Evers, directeur Marketing en Verkoop bij Zilveren Kruis: “We helpen de jeugd vitaal te worden en te blijven. Door te sporten en bewegen worden kinderen niet alleen fysiek sterker maar ook mentaal weerbaarder. Zo kunnen ze zich beter concentreren wat weer een positief effect heeft binnen de schoolomgeving. We zijn samen met NOC*NSF enorm gemotiveerd om de jeugd meer in beweging te krijgen”.

Olympic Moves
De officiële bekendmaking van het partnership gebeurde afgelopen vrijdag in het Olympisch Stadion, tijdens de finale van Olympic Moves. Vanuit de samenwerking met NOC*NSF is Zilveren Kruis partner geworden van deze grootste schoolsportcompetitie voor het voortgezet onderwijs. Tienduizenden jongeren tussen 12 en 19 jaar maken op deze manier kennis met diverse vormen van sport en beleven het plezier van samen sporten. Met als hoogtepunt de finale afgelopen vrijdag in het Olympisch Stadion.

Warm welkom
Zo’n zesduizend finalisten zagen in het Olympisch Stadion een speciaal voor deze gelegenheid uitgevoerde act door een Marching Band. Ook dansers onder leiding van Juvat Westendorp hadden een spectaculaire dansshow in petto als welkom voor Zilveren Kruis. “Een geweldige manier om onze samenwerking met NOC*NSF te bekrachtigen”, zegt Evers.

Programma’s voor jongeren
Jong geleerd is oud gedaan. Als Partner in Sport van NOC*NSF ondersteunt Zilveren Kruis daarom programma’s gericht op jongeren. Daarnaast is de verzekeraar supporter van Schooljudo, het grootste schoolsport-initiatief voor het basisonderwijs. “En we werken actief samen met het Jeugdsportfonds”, aldus Evers. “Zij maken het mogelijk dat kinderen uit gezinnen met een laag inkomen toch kunnen sporten. Ook zo staan wij mensen met raad en daad terzijde.”

Fotobijschriften
Bij de foto's graag de volgende onderschriften plaatsen:

Een spectaculaire dansshow, onder leiding van Juvat Westendorp, als welkom voor Zilveren Kruis als partner in Sport van NOC*NSF.

Jongeren verwelkomen Zilveren Kruis als Partner in Sport van NOC*NSF. De zorgverzekeraar richt zich de komende jaren op programma’s die de jeugd in beweging brengt.
Quotes

Bedrijf en Links
Over Zilveren Kruis
Zilveren Kruis heeft 3,5 miljoen verzekerden en is onderdeel van Achmea. We staan onze klanten dagelijks met raad en daad terzijde. Of het nu gaat om het regelen van zorg, het betalen van zorg of het streven naar vitaliteit. Wij helpen mensen hun weg te vinden in de zorgwereld en het maken van de juiste persoonlijke keuzes. Bijvoorbeeld met hulp van onze zorgcoaches. Of met een persoonlijke online pagina op Mijn Zilveren Kruis waar je altijd kunt zien waar je financieel aan toe bent. Samen met NOC*NSF maken we ons sterk om de jeugd in beweging te krijgen. Want streven naar vitaliteit staat bij ons voorop. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Zilveren Kruis. Raad en daad.
Social media pitch

Zilveren Kruis Partner in Sport van NOC*NSF http://bit.ly/1RXsjJi

Volg Zilveren Kruis via:

Ga naar onze Facebook pagina zilverenkruis
Ga naar onze twitter pagina zilverenkruis
Ga naar onze twitter pagina
Ga naar onze flickr pagina
Ga naar onze youtube pagina zilverenkruisachmea
Ga naar onze linkedin pagina
Ga naar onze instagram pagina zilverenkruisachmea
Ga naar onze pinterest pagina
Ga naar onze blog pagina